Różnice w doświadczeniu, zaangażowaniu i podejściu do pracy pomiędzy młodymi a starszymi występowały zawsze. Wydaje się jednak, że występujący dzisiaj poziom niezrozumienia pomiędzy pokoleniem X (obecni 40 i 50 latkowie) a pokoleniem Z (obecni dwudziestolatkowie) jest większy i wykracza poza standardowe konflikty pomiędzy młodszymi a starszymi.
Z jednej strony młodzi ludzie są postrzegani jako mający niską motywację do pracy i niewykazujący się własną inicjatywą. Bardziej od pracy zainteresowani są rozrywką i rekreacją. Z kolei młodzi postrzegają swoich o pokolenie starszych współpracowników jako żyjących tylko pracą zawodową, nierozumiejących, że można mieć też inne aspiracje, mało empatycznych a jednocześnie zacofanych i nienadążających za nowymi technologiami. Dzisiaj, gdy pokolenie wyżu powojennego odchodzi na emeryturę, a coraz większą część pracowników stanowią osoby urodzone po 1995 roku, to umiejętność porozumienia i współpracy pomiędzy tymi dwoma pokoleniami będzie w coraz większym stopniu decydować o przyszłości firm i rozwoju biznesu.
Kluczowe zagadnienia, które omówimy podczas webinarium:
- Na podstawie pogłębionych badań socjologicznych odpowiemy na pytanie jacy naprawdę są dzisiejsi najmłodsi pracownicy, czym różnią się od starszych kolegów i koleżanek?
- Poszukamy też odpowiedzi na pytanie: Jak uruchomić ich naturalny potencjał i umiejętności, a jednocześnie ograniczyć wpływ problemów w komunikacji z dzisiejszymi dwudziestolatkami?
- Pokażemy też przykłady rozwiązań z obszaru kultury organizacyjnej oraz systemów zarządzania i systemów operacyjnych, które pozwalają połączyć doświadczenie osób mających za sobą kilkadziesiąt lat doświadczenia zawodowego z energią, empatią, otwartością na nowe technologie oraz szukaniem smart rozwiązań przedstawicieli najmłodszego pokolenia wchodzącego właśnie na rynek pracy.
Zapraszamy na czwarte spotkanie przygotowane wspólnie z Inventity Foundation (Partner Strategiczny Stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych) pt. “Jak uruchomić potencjał młodych ludzi z Pokolenia Z (obecni dwudziestolatkowie) w pracy i w biznesie?”.
Webinarium odbędzie się w dniu 29 sierpnia 2024 roku w godzinach 11:00-12:30, a poprowadzi je nasz ekspert – Michał Kot (Doradca strategiczny Inventity Foundation).
WEŹ UDZIAŁ W WEBINARIUM |
Instrukcja udziału w webinarium przez ClickMeeting [PDF] |
Transmisja on-line odbędzie się na platformie ClickMeeting. Po wystąpieniu przewidziana jest także sesja pytań i odpowiedzi.
PROWADZĄCY |
Michał Kot – jest doświadczonym menedżerem, który łączy dobrą znajomość trendów i procesów społecznych ze szczególnym uwzględnieniem rozumienia potrzeb klientów oraz umiejętnością interpretacji danych liczbowych i wyciągania z nich wniosków. Posiada 18 lat doświadczenia biznesowego w obszarach telekomunikacji, IT, sprzedaży i marketingu, a także badań rynku. Przez 13 lat był związany z Polkomtel SA, gdzie między innymi:
Współtworzył metodologię analizy rentowności klientów, segmentów i kanałów sprzedaży na nowo powstającym rynku telefonii mobilnej w Polsce. Odpowiadał za rozwój rynku MVNO, budując wiele nowych modeli biznesowych, co doprowadziło do zdobycia i utrzymania pozycji lidera rynku MVNO w Polsce. Budował podstawy nowych linii biznesowych, opartych o wiedzę na temat klientów.
Jako członek Zarządu PGE Systemy SA, rozwijał CUW ICT w największej grupie energetycznej w Polsce, doprowadzając do jej „projektowania” oraz opomiarowania procesów usługowych dla całej grupy kapitałowej. Odpowiadał również między innymi za obszary cyberbezpieczeństwa, zapewnienia jakości procesów, rozwój systemów i aplikacji, cyfryzację.
Przez ostatnie 2 lata zbudował Instytut POKOLENIA, najbardziej rozpoznawalny polski think tank demograficzno-społeczny, tworząc profesjonalny zespół i fundamenty sprawnie działającej organizacji. Jest Certyfikowanym Doradcą GROWING PAINS STRATEGY®