Działalność społeczna przedsiębiorców. Jak sensownie korzystać z dostępnych narzędzi? | Webinarium IFR

Coraz więcej przedsiębiorców angażuje się w działalność społeczną. Pomagając, często kierują się intuicją, własnym doświadczeniem w prowadzeniu biznesu, czasem rekomendacją przyjaciół. Ale jako że filantropia to często bardzo osobista podróż, na którą wpływ mają pasja, światopogląd, życiowe wybory, przedsiębiorcy stosunkowo rzadko o niej rozmawiają. Z resztą brakuje miejsca, gdzie tym doświadczeniem mogliby się dzielić.

Filantropia to dziedzina, która w nie mniejszym stopniu niż biznes wymaga profesjonalnych narzędzi, wiedzy i kompetencji. I podobnie jak w działalności biznesowej, również w filantropii można się doskonalić, sprawdzać, co nie działa i zastanawiać się, co można zrobić lepiej, efektywniej, mądrzej.

Ostatni kryzys wywołany pandemią i wojną w Ukrainie pokazał, jak ważne jest przemyślanie działanie tu i teraz oraz że różne formy pomocy wymagają różnych narzędzi. Nie wszystko można rozwiązać za pomocą darowizny tak jak i nie zawsze potrzebne jest tworzenie własnej fundacji. O tym kiedy i z jakich narzędzi warto skorzystać, dowiecie się podczas kolejnego webinarium IFR, które odbędzie się 8 września 2022 roku o godz. 11:00-12:30. Poprowadzą je Agnieszka Sawczuk (doradca filantropijny, właścicielka brandu Filantropea) oraz Robert Mikulski (radca prawny, partner zarządzający w Brillaw Kancelaria Radców Prawnych Mikulski & Partnerzy). Moderować spotkanie będzie Agata Hagno – członek zarządu IFR, prezes zarządu DPM Doradztwo Personalne.


WEŹ UDZIAŁ W WEBINARIUM
Instrukcja udziału w webinarium przez ClickMeeting [PDF]

Podczas webinarium opowiemy o tym jak podejść filantropii, od czego zacząć i na co należy zwrócić uwagę. Szczegółowo przedstawimy i przeanalizujemy narzędzia wykorzystywane w działalności społecznej, a mianowicie darowiznę, fundację, fundusz filantropijny, crowdfunding oraz spółkę.

Dowiecie się również:

  • Jakie są obecnie najistotniejsze trendy w działalności filantropijnej na świecie i w Polsce?
  • O czym trzeba pamiętać wybierając formę działalności społecznej?
  • Jak dobrać narzędzia i strukturę działania do własnych zasobów, chęci zaangażowania i czasu?

Serdecznie zapraszamy do udziału w bezpłatnym webinarium. Transmisja on-line odbędzie się na platformie ClickMeeting. Po wystąpieniu prelegentów przewidziana jest także sesja pytań i odpowiedzi.

Do usłyszenia!

PROWADZĄCY

Agnieszka Sawczuk – doradca filantropijny, właścicielka brandu Filantropea, pasjonatka filantropii. Wspiera przedsiębiorców i rodziny biznesowe w zaplanowaniu i prowadzeniu działalności filantropijnej, która jest zgodna z ich wartościami i pasją. Od 25 lat związana jest z sektorem non-profit, gdzie pracowała na wszystkich poziomach zarządzania. Od 15 lat pomaga filantropom – tworzy fundacje i fundusze filantropijne, doradza jak dobierać partnerów społecznych i sensownie prowadzić działalność społeczną. Wieloletnia członkini Zespołu ds. Rozwiązań Finansowych i Prawnych w Zakresie Działalności Społecznej i Obywatelskiej przy Kancelarii Prezydenta, Zarządu Forum Darczyńców w Polsce. Autorka raportu „Filantropia w Polsce. Jak angażują się przedsiębiorcy i ich rodziny” oraz licznych publikacji na temat filantropii w mediach. Więcej informacji: www.agnieszkasawczuk.pl

Robert Mikulski – radca prawny, partner zarządzający w Brillaw Kancelaria Radców Prawnych Mikulski & Partnerzy. Doświadczenie zawodowe zdobywał w Rządowym Centrum Legislacji, Kancelarii Premiera RP, Urzędzie Rady Ministrów oraz Ministerstwie Finansów. Od 2006 roku zaangażowany w kluczowe projekty modernizacyjne w Polsce współfinansowane ze środków pomocowych UE o wartości ponad 5 mld EUR. Aktywnie uczestniczy w biznesach w obszarze blockchain, IT, gier, reklamy oraz projektach rozwojowych w obszarze energetyki. Jest współautorem wielu aktów prawnych z zakresu prawa zamówień publicznych, prawa finansów publicznych, prawa ubezpieczeń gospodarczych, prawa ochrony własności intelektualnej i prawa ochrony środowiska, a także cenionym autorem licznych publikacji w mediach i serwisach branżowych. Więcej informacji: www.brillaw.pl