Wizerunek polskiego przedsiębiorcy | Raport 2024

Po ośmiu latach przerwy w obszernych badaniach wizerunku polskich przedsiębiorców, magazyn Wprost, Szkoła Główna Handlowa, agencja badawcza SW Research oraz Rada Polskich Przedsiębiorców Globalnych postanowiły sprawdzić, jak Polacy postrzegają ludzi biznesu.

Szymon Krawiec, redaktor naczelny Wprost oraz prof. Sławomir Winch (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie) zaprezentowali rezultaty raportu dotyczącego wizerunku polskiego przedsiębiorcy.

Podsumowując wyniki jednym zdaniem, można stwierdzić, że „polski przedsiębiorca to pracowity kombinator działający w nieprzyjaznym dla siebie kraju i jednocześnie bardzo pożyteczny dla społeczeństwa, ale jego wizerunek pozostaje dla przeciętnego Polaka po prostu obojętny”.

Zachęcamy do lektury raportu, jest w nim kilka nieoczywistych ciekawostek.

Na pytanie „Które z określeń najbardziej kojarzą się Pani/Panu z polskim przedsiębiorcą?” najwięcej ankietowanych odpowiedziało, że jest to kombinatorstwo (37,8%).

  • 45,2% ankietowanych odpowiedziało, że Polska nie jest przyjaznym krajem dla przedsiębiorców.

  • Jednocześnie, aż 78,9% ankietowanych odpowiedziało, że ich zdaniem przedsiębiorcy są pożyteczni dla polskiego społeczeństwa.

  • Przy pytaniu „Który z wymienionych faktów o polskich przedsiębiorcach uznaje Pani/Pan za najistotniejszy?” na pierwszych trzech miejscach znalazły się: płacą podatki, z których finansuje się administrację, programy społeczne rządu czy budowę dróg (25,2%), tworzą więcej miejsc pracy niż spółki Skarbu Państwa czy administracja publiczna (24,7%), wytwarzają większość polskiego PKB (22,2%).


Pełną treść “Raportu Wprost 2024” znajdziecie poniżej.


Źródło: Wprost, NowyMarketing