Temat fundacji rodzinnej odżył w końcu 2022 roku, kiedy opublikowano zaktualizowany projekt ustawy. Ustawa 14 grudnia została uchwalona przez Sejm i podlega aktualnie pracom Senatu. Komisja ustawodawcza i Komisja Gospodarki Narodowej i Innowacyjności przyjęły szereg poprawek. Prace trwają. Firmy rodzinne będą mogły budować wielopokoleniowe przedsiębiorstwa korzystając z korzystnego rozwiązania jakie przynosi fundacja rodzinna w Polsce.
Wspólnie z naszym partnerem strategicznym – Grabowski i Wspólnicy Kancelaria Radców Prawnych postanowiliśmy pogłębić ten temat, podczas webinarium pt. “Fundacja rodzinna w Polsce – Czy to sposób na sukcesję Twojej firmy rodzinnej?“, które odbędzie się w czwartek 19 stycznia 2023 roku w godz. 11:00-13:00.
Wydarzenie poprowadzą:
- Dr Rafał Trzeciakowski – radca prawny w Grabowski i Wspólnicy Kancelaria Radców Prawnych,
- Dagmara Pajączkowska – adwokat w Grabowski i Wspólnicy Kancelaria Radców Prawnych,
- Urszula Ogorzałek – doradca podatkowy w Grabowski i Wspólnicy Kancelaria Radców Prawnych,
- Moderować będzie Tomasz Budziak – wiceprezes zarządu IFR.
WEŹ UDZIAŁ W WEBINARIUM |
Instrukcja udziału w webinarium przez ClickMeeting [PDF] |
Webinarium obejmuje zakresem przepisy ustawy o fundacji rodzinnej. Podczas webinarium dowiecie się Państwo czym jest fundacja rodzinna i dlaczego jest dobrym rozwiązaniem dla firm rodzinnych w drodze budowania wielopokoleniowych przedsiębiorstw rodzinnych.
Agenda webinarium:
- Czym jest fundacja rodzinna?
- Jak założyć fundację rodzinną?
- Statut fundacji rodzinnej i jego rola w kształtowaniu przyszłości rodziny i firmy
- Organy fundacji rodzinnej.
- Działalność gospodarcza fundacji rodzinnej.
- Rozwiązanie fundacji rodzinnej/likwidacja.
- Pozostałe aspekty fundacji rodzinnej.
- Opodatkowanie w fundacji rodzinnej.
Serdecznie zapraszamy do udziału w bezpłatnym webinarium. Transmisja on-line odbędzie się na platformie ClickMeeting. Po wystąpieniu prelegentów przewidziana jest także sesja pytań i odpowiedzi.
Do usłyszenia!
PROWADZĄCY |
Dr Rafał Trzeciakowski – radca prawny. Specjalizuje się w doradztwie w procesach sukcesyjnych w firmach rodzinnych oraz bieżącej działalności przedsiębiorstw. Przygotowuje i wdraża programy motywacyjne w przedsiębiorstwach, opracowuje i wdraża modele zmian pokoleniowych w firmach rodzinnych. Posiada bogate doświadczenie w zakresie doradztwa korporacyjnego, w tym transakcyjnego, prawa kontraktów oraz tworzenia i przekształcania spółek prawa handlowego. Doradza w zakresie prawa administracyjnego, reprezentuje klientów przed sądami i organami administracji publicznej. Przygotowuje opinie prawne w zakresie wydawania decyzji administracyjnych oraz struktur transakcji inwestycji, zasadności sporów korporacyjnych. Reprezentuje klientów w sporach korporacyjnych, w tym w zakresie mediacji i sporów sądowych. Posiada doświadczenie w zakresie prawa spółdzielczego, reprezentuje spółdzielnie i członków spółdzielni. Obsługuje organizacje pożytku publicznego w zakresie ich bieżącej działalności.
Dagmara Pajączkowska – adwokat. Specjalizuje się w doradztwie w zakresie transakcji M&A, Private Equity oraz Venture Capital. Doradza klientom w obszarze prawa gospodarczego, handlowego, cywilnego,prawa kontraktów, jak również zagadnień e-commerce i FinTech. Specjalizuje się w obsłudze transakcyjnej, korporacyjnej, regulacjach prawa rynku kapitałowego, wdrażaniu polityki Compliance oraz rozwijaniu działalności podmiotów typu start-up. Świadczy kompleksową obsługą prawną inwestycji na niepublicznym rynku kapitałowym. Doradza w kwestiach prawnych związanych ze strukturą inwestycji i formą pozyskania kapitału oraz z relacjami pomiędzy inwestorami, a podmiotami pozyskującymi kapitał, w tym start-upami. W zakresie inwestycji kapitałowych zajmuje się obsługą zarówno inwestycji dokonywanych przez fundusze typu private equity, venture capital, jak i seed capital. Doradza w procedurach łączenia oraz podziału spółek prawa handlowego, w tym w obrocie udziałami i akcjami w spółkach kapitałowych (share deal) oraz aktywami (asset deal), w tym z wykorzystaniem struktur funduszowych oraz międzynarodowych (offshore);
Urszula Ogorzałek – doradca podatkowy. Posiada bogate doświadczenie w finansach między innymi na stanowisku Głównej księgowej podmiotu zatrudniającego ponad kilkuset osób, gdzie między innymi nadzorowała wielomilionowe inwestycje infrastrukturalne, jak i bieżące finanse. W jej szerokim spektrum doświadczeń znajduje się między innymi zarządzanie finansami publicznymi. Doradza w procesach reorganizacji przedsiębiorstw, bieżących sprawach podatkowych oraz procesach sukcesyjnych polskich firm rodzinnych. Cechuje ją duża dbałość o szczegóły, świadomość wagi wykonywanej przez nią pracy oraz fakt, że powierzone prace wykonuje z najwyższą starannością.