Na całym świecie firmy rodzinne odgrywają ważną rolę w gospodarce ze względu na swój stabilny charakter, długofalową wizję oraz zaangażowanie na rzecz otoczenia i pracowników. Ich sposób funkcjonowania wyznaczany jest przez stałe napięcie i sprzężenie pomiędzy pierwiastkiem rodzinnym i biznesowym i to ono są bezpośrednią przyczyną tego co się dzieje w firmie i w jaki sposób się dzieje. Paradoksalnie to, co przesądziło kiedyś o sile i sukcesie wielu firm rodzinnych, zwłaszcza zaś charyzmatyczny, silny i przeważnie patriarchalny sposób zarządzania, utrudnia rozwój na późniejszych etapach.
W najbardziej wymagających momentach zmian spółki rodzinne mogą znaleźć wsparcie w kontraktowych managerach pozyskiwanych do spółki na krótki, określony czas, by doraźne przejęli zarządzania firmą, działem albo projektem i wsparli zatrudnionych, pracujących na rzecz spółki managerów. Tak właśnie działa interim management. Celem interimów jest zawsze podniesienie wartości firmy.
Zapraszamy na 14. webinarium IFR organizowane wspólnie z Grabowski i Wspólnicy Kancelaria Radców Prawnych (Partner strategiczny IFR) pt. “Czy czasowy i celowy outsourcing zarządzania może pomóc w budowaniu przewagi konkurencyjnej firm rodzinnych?”.
Wydarzenie odbędzie się w czwartek 20 kwietnia 2023 roku w godz. 11:00 – 12:30, a poprowadzi je dr Katarzyna Sobańska-Helman (Interim manager i doradca strategiczny wyspecjalizowany we wsparciu zarządzania w firmach rodzinnych).
WEŹ UDZIAŁ W WEBINARIUM |
Instrukcja udziału w webinarium przez ClickMeeting [PDF] |
AGENDA | ||
1. | Co to jest interim management? | |
a) | istotą działania IMa jest czasowy outsourcing zarządzania | |
b) | co odróżnia interim managera od doradcy, albo pracownika etatowego? | |
c) | korzyści dla spółki: zalety pozyskania kompetencji w formuje interim management | |
d) | korzyści dla managerów zatrudnionych w spółce: transfer wiedzy i wsparcie poprojektowe | |
2. | Jak działa interim manager? Kiedy jego pozyskania opłaca się spółce najbardziej? | |
a) | sposób prowadzenia projektu interim management | |
b) | czynniki sukcesu projektów IM, czyli m.in. o tym, dlaczego diagnoza sytuacji spółki jest tak istotna, o kluczowej roli współpracy z Właścicielem lub Zarządem, umocowaniu i motywacji do zmiany. | |
c) | rola IMa w optymalizacji biznesów, modelowaniu biznesowym i rozwoju | |
d) | IM też „gasi pożary” | |
e) | planowanie, przeprowadzenie i wsparcie sukcesji w firmach rodzinnych | |
f) | Shadow Management, jako skuteczny i trwały sposób wsparcia kadry managerskiej. | |
3. | Jak znaleźć odpowiedniego interim managera? |
Serdecznie zapraszamy do udziału w bezpłatnym webinarium. Transmisja on-line odbędzie się na platformie ClickMeeting. Po wystąpieniu ekspertów przewidziana jest także sesja pytań i odpowiedzi.
Do usłyszenia!
PROWADZĄCA |
dr Katarzyna Sobańska-Helman, wysokiej klasy manager i strateg biznesowy. C-level executive. Doktor ekonomii i Certified Interim Manager.
Ponad 20 letnie doświadczenie biznesowe zdobyła w zarządzaniu spółkami mediowymi z kapitałem zagranicznym, rozwijaniu i restrukturyzacji biznesu, działaniach optymalizacyjnych, modelowaniu biznesowym. Jej pasją jest scalowanie biznesu oraz wsparcie firm rodzinnych w sukcesji i działaniach zmierzających do M&A. Posiada całościowe spojrzenie na firmę ze wszystkimi aspektami jej działalności. Uzupełnieniem doświadczenia zawodowego są wyższe wykształcenie ekonomiczne, finansowe i prawnicze. Stopień naukowy doktora nauk ekonomicznych uzyskała w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, gdzie ukończyła również studia II stopnia z zakresu finansów i inwestycji private equity. Jest absolwentką wydziału Finansów i Bankowości SGH (tytuł magistra) oraz Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie ukończyła studia magisterskie o specjalizacji prawa podatkowego.