Czy czasowy i celowy outsourcing zarządzania może pomóc w budowaniu przewagi konkurencyjnej firm rodzinnych? | Webinarium IFR

Na całym świecie firmy rodzinne odgrywają ważną rolę w gospodarce ze względu na swój stabilny charakter, długofalową wizję oraz zaangażowanie na rzecz otoczenia i pracowników. Ich sposób funkcjonowania wyznaczany jest przez stałe napięcie i sprzężenie pomiędzy pierwiastkiem rodzinnym i biznesowym i to ono są bezpośrednią przyczyną tego co się dzieje w firmie i w jaki sposób się dzieje. Paradoksalnie to, co przesądziło kiedyś o sile i sukcesie wielu firm rodzinnych, zwłaszcza zaś charyzmatyczny, silny i przeważnie patriarchalny sposób zarządzania, utrudnia rozwój na późniejszych etapach.

W najbardziej wymagających momentach zmian spółki rodzinne mogą znaleźć wsparcie w kontraktowych managerach pozyskiwanych do spółki na krótki, określony  czas, by doraźne przejęli zarządzania firmą, działem albo projektem i wsparli zatrudnionych, pracujących na rzecz spółki managerów. Tak właśnie działa interim management. Celem interimów jest zawsze podniesienie wartości firmy.

Zapraszamy na 14. webinarium IFR organizowane wspólnie z Grabowski i Wspólnicy Kancelaria Radców Prawnych (Partner strategiczny IFR) pt. “Czy czasowy i celowy outsourcing zarządzania może pomóc w budowaniu przewagi konkurencyjnej firm rodzinnych?”.

Wydarzenie odbędzie się w czwartek 20 kwietnia 2023 roku w godz. 11:00 – 12:30, a poprowadzi je dr Katarzyna Sobańska-Helman (Interim manager i doradca strategiczny wyspecjalizowany we wsparciu zarządzania w firmach rodzinnych).


WEŹ UDZIAŁ W WEBINARIUM
Instrukcja udziału w webinarium przez ClickMeeting [PDF]

AGENDA
1. Co to jest interim management?
a) istotą działania IMa jest czasowy outsourcing zarządzania
b) co odróżnia interim managera od doradcy, albo pracownika etatowego?
c) korzyści dla spółki: zalety pozyskania kompetencji w formuje interim management
d) korzyści dla managerów zatrudnionych w spółce: transfer wiedzy i wsparcie poprojektowe
2. Jak działa interim manager? Kiedy jego pozyskania opłaca się spółce najbardziej?
a) sposób prowadzenia projektu interim management
b) czynniki sukcesu projektów IM, czyli m.in. o tym, dlaczego diagnoza sytuacji spółki jest tak istotna, o kluczowej roli współpracy z Właścicielem lub Zarządem, umocowaniu i motywacji do zmiany.
c) rola IMa w optymalizacji biznesów, modelowaniu biznesowym i rozwoju
d) IM też „gasi pożary”
e) planowanie, przeprowadzenie i wsparcie sukcesji w firmach rodzinnych
f) Shadow Management, jako skuteczny i trwały sposób wsparcia kadry managerskiej.
3. Jak znaleźć odpowiedniego interim managera?

Serdecznie zapraszamy do udziału w bezpłatnym webinarium. Transmisja on-line odbędzie się na platformie ClickMeeting. Po wystąpieniu ekspertów przewidziana jest także sesja pytań i odpowiedzi.

Do usłyszenia!

PROWADZĄCA

dr Katarzyna Sobańska-Helman, wysokiej klasy manager i strateg biznesowy. C-level executive. Doktor ekonomii i Certified Interim Manager.

Ponad 20 letnie doświadczenie biznesowe zdobyła w zarządzaniu spółkami mediowymi z kapitałem zagranicznym, rozwijaniu i restrukturyzacji biznesu, działaniach optymalizacyjnych, modelowaniu biznesowym. Jej pasją jest scalowanie biznesu oraz wsparcie firm rodzinnych w sukcesji i działaniach zmierzających do M&A. Posiada całościowe spojrzenie na firmę ze wszystkimi aspektami jej działalności. Uzupełnieniem doświadczenia zawodowego są wyższe wykształcenie ekonomiczne, finansowe i prawnicze. Stopień naukowy doktora nauk ekonomicznych uzyskała w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, gdzie ukończyła również studia II stopnia z zakresu finansów i inwestycji private equity. Jest absolwentką wydziału Finansów i Bankowości SGH (tytuł magistra) oraz Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie ukończyła studia magisterskie o specjalizacji prawa podatkowego.