Debata pt. Polskie, rodzinne, rosnące. Udział polskich firm w koszyku zakupowym Polaków | Klub Jagielloński

W imieniu naszych przyjaciół z Klubu Jagiellońskiego (wydawcy aplikacji Pola. Zabierz ją na zakupy promującej patriotyzm gospodarczy) zapraszamy do oglądania debaty poświęconej zjawisku patriotyzmu gospodarczego i idei świadomej konsumpcji, organizowanej z okazji obchodów szóstych urodzin Aplikacji Pola. Debata odbędzie się w czwartek 18 listopada o godz. 17:00 w formule online.

Transmisja oraz więcej informacji

W debecie gościć będą przedstawiciele instytucji publicznych i biznesu:

  • Adam Abramowicz – Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców, były prezes zarządu Sieci Detalistów „Nasze Sklepy”, wcześniej samorządowiec i poseł.
  • Tomasz Budziak – wiceprezes zarządu stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych, autor raportu „Jaką przyszłość ma polski biznes rodzinny? Wpływ zmian pokoleniowych i demograficznych na biznes rodzinny”.
  • Bartłomiej Dzik – Zastępca Dyrektora w Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, obecnie kieruje Departamentem Analiz Konsumenckich.

Moderować dyskusje będzie Adam Zych – członek Rady Klubu Jagiellońskiego, założyciel i prezes fundacji Projekt PL.

W ramach debaty zostanie przedstawiony raport i rankingLiderzy świadomej konsumpcji. Najczęściej skanowane firmy aplikacji Pola”, opracowany z okazji urodzin aplikacji Pola. Łączna liczba zeskanowanych produktów przekroczyła już 10 milionów. Przygotowane zestawienie, jest odzwierciedleniem wielu decyzji konsumenckich i preferencji zakupowych Polaków. Pierwsze trzy miejsca w tym zestawieniu zajęły kolejno firmy: Tymbark – MWS Sp. z o.o. Sp. k., Lidl Polska, Spółdzielnia Mleczarska Mlekovita.

Ranking powstał w ramach współpracy z partnerem aplikacji Pola, Grupą PGE, która zainicjowała kampanię, społeczną Polskie kupuję to! Pełna wersja rankingu będzie dostępna online w dniu wydarzenia.


Klub Jagielloński od sześciu lat stara się przekonywać, jak ważna jest świadoma konsumpcja. Każdy pojedynczy zakup dokonany przy sklepowej półce odgrywa znaczącą rolę, dlatego w swojej działalności Klub Jagielloński ma na celu zwiększenie świadomości konsumenckiej i dostarczanie narzędzi niezbędnych do podjęcia świadomego wyboru. Podejmowane również starania, aby przekonywać, że warto wspierać polskie firmy.