W dniu 21.09.2016 roku zarząd oddziału podjął uchwałę o powołaniu następujących zespołów – komisji tematycznych działających przy zarządzie oddziału:
1. Zespół – Komisja ds. wsparcia Firm Rodzinnych („ZWFR”) |
Przewodniczący – koordynator: Krzysztof Błażejewski
Celem zespołu jest regularne badanie szeroko pojętych potrzeb i wyzwań rozwojowych Firm Rodzinnych (dalej FR) w celu dostarczania adekwatnej i niezbędnej wiedzy oraz “narzędzi” do ich rozwiązywania.
Prowadzenie działalności w obecnych czasach wymaga kompetencji z wielu obszarów i przez to przedsiębiorczość stała się zajęciem interdyscyplinarnym. Niektóre umiejętności właściciele firm nadrabiają sami, ale niektóre wymagają eksperckiej wiedzy i doświadczenia.
Głównym zadaniem Zespołu Wsparcia Firm Rodzinnych jest wspólnie z FR identyfikowanie tych obszarów oraz organizowanie odpowiednich form wsparcia, np.:
- Doradztwo,
- Warsztaty,
- Wykłady,
- Spotkania networkingowe w celu podjęcia wspólnych inicjatyw,
- Zbudowanie bazy ekspertów z różnych dziedzin wśród członków IFR.
Zakładamy podejmowanie różnorodnych tematów z zakresu prowadzenia przedsiębiorstwa, chociaż istotne miejsce będą zajmowały tematy specyficzne dla prowadzenia FR.
Przykładowe tematy mogą dotyczyć:
- Dialogu międzypokoleniowego,
- Przygotowania i wsparcia procesu sukcesji,
- Przygotowanie kompetencyjne nestorów i sukcesorów,
- Łączenia systemu rodzinnego i biznesowego,
- Psychologii FR,
- Zarządzanie zasobami ludzkim,
- Zagadnienia prawno-finansowe,
- Integrowanie środowiska lokalnego i wspólne inicjatywy,
- Zagadnienia z zakresu zarządzania,
- Wiele innych zależnych od bieżących potrzeb naszych członków…
Zależy nam na znalezieniu odpowiedzi na rzeczywiste potrzeby FR dlatego w pierwszym okresie działalności chcemy skupić się na kontakcie z przedsiębiorcami rodzinnymi w celu podjęcia dialogu na temat potrzeb i oczekiwań w stosunku do ZWFR
Działania przygotowawcze:
- Pierwsze 2 m-c zebranie członków i zawiązanie współpracy wewnątrz zespołu(orientacyjnie do połowy listopada 2016)
- Od połowy listopada ok. 2 m-cy przygotowanie przez zespół strategii badania potrzeb wśród FR. Przewidujemy “żywe” metody jak na przykład spotkania networkingowe w małych grupach oraz wirtualne np. Ankiety.
- Na podstawie przeprowadzonego badania potrzeb powstanie docelowa strategia działania ZWFR
Przewodniczący koordynator Pan Krzysztof Błażejewski:
Członek firmy rodzinnej, wraz z bratem Piotrem tworzy Laboratorium Dialogu, psycholog, trener, coach, psychoterapeuta- osoba wspierająca rozwój. W swojej pracy specjalizuje się w budowaniu atmosfery dialogu oraz relacji opartych na zrozumieniu i szacunku, co w rezultacie przyczynia się do zwiększenia skuteczności w działaniu biznesowym. Ekspert w zakresie: komunikacji, przywództwa partycypacyjnego, emocji, pasjonat zarządzania humanistycznego. Współpracuje z biznesem jako doradca i trener oraz prowadzi warsztaty otwarte.
2. Zespół – Komisja ds. kontaktów międzynarodowych. |
Przewodnicząca – koordynator: Ewa Kubel
Celem działań zespołu jest umożliwienie członkom oddziału włączanie się w programy współpracy międzynarodowej SBICO, tj.:
- wyjazdy na wizyty studyjne do firm na terenie Unii Europejskiej
- uczestniczenie w międzynarodowych konferencjach i spotkaniach dotyczących sektora MŚP
- wyjazdy na krótkie pobytu w firmach zagranicą – tzw. „job shadowing” (obserwacje pracy)
- przyjmowanie na praktyki uczniów ze szkół zawodowych z zagranicy, aby rozwijać w nich kompetencje przedsiębiorczości
- branżowe wizyty handlowe u potencjalnych partnerów biznesowych
Przewodnicząca koordynator komisji Pani Ewa Kubel:
Dyrektor SBICO (Small Business Cooporation Office (www.sbico.eu) w Warszawie oraz Dyrektor European Small Business Alliance w Brukseli posiada 15-letnie doświadczenie w zarządzaniu własną firmą Meritum, jako Prezes Business Development Manager. Członek Zarządu Fundacji AD Meritum, odpowiedzialna za międzynarodowe i krajowe projekty edukacyjne. Członek IFR, w latach 2014-2015 sekretarz generalny IFR.
3. Zespół – Komisja ds. źródeł finansowania IHR |
Przewodniczący – koordynator: Dariusz Ciecierski
Celem zespołu jest:
- dostarczanie firmom rodzinnym praktycznej wiedzy w zakresie nowoczesnych źródeł finansowania
- zwiększanie świadomości dotyczącej możliwych do wykorzystania źródeł finansowania rozwoju firm rodzinnych
- prelekcje i szkolenia dotyczące alternatywnych źródeł finansowania
- pomoc i doradztwo przy restrukturyzacji źródeł finansowania
- współpraca z uczelniami
B.HR
- dostarczenie firmom rodzinnym informacji w zakresie dostępnych i poszukiwanych zasobach personalnych
- stworzenie bazy wymiany danych o wolnych wakatach w FR:
- informacja o poszukiwanych osobach
- informacja o polecanych osobach, które poszukują pracy
Przewodniczący koordynator komisji Pan Dariusz Ciecierski:
Doświadczony Manager Finansowy posiadający praktyczne doświadczenie w finansach, analizie finansowej, budżetowaniu, rachunkowości zarządczej i prognozowaniu. Doświadczenie zawodowe w zakresie doradztwa w zarządzaniu – projekty dla małych i średnich przedsiębiorstw. Zrealizowane transakcje w zakresie fuzji i przejęć, integracji po fuzji i planowaniu strategicznym. Wdrożone projekty w zakresie analizy kosztów i planowania przepływu gotówki i zorientowane na wynik systemy sprawozdawczości. Przygotowanie planów naprawczych dla zakładów produkcyjnych, poprawa rentowności, restrukturyzacja źródeł kapitału i optymalizacja zadłużenia. Pozyskiwanie źródeł finansowania firmy: IPO, pre IPO, fundusze unijne. Doświadczenie we współpracy z inwestorami i funduszami VC. Autor artykułów i publikacji naukowych:
- „New Connect jako źródło finansowania MŚP”, Debiuty doktorantów; Zeszyt Społecznej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi; Łódź 2008
- Przedsiębiorstwa muszą zabezpieczać się przed zmianą kursów walut; Gazeta Prawna nr 56; 20 marca 2009; s. E3,
- Menedżer finansowy w małej firmie http://dziennikprzedsiebiorcy.pl/finanse-i-inwestycje/186-menedzer-finansowy Warszawa 2014,
- Jeśli nie kredyt, to co? http://dziennikprzedsiebiorcy.pl/finanse-i-inwestycje/197-jesli-nie-kredytto-co ; Warszawa 2014,
- Alternatywne formy finansowania firmy http://dziennikprzedsiebiorcy.pl/finanse-i-inwestycje/198-alternatywne-formy-finansowania-firmy ; Warszawa 2014.
4. Zespół – Komisja ds. wsparcia i wdrażania „Systemu zakupów lojalnościowych i grupowych IFR” |
Przewodnicząca – koordynator: Agnieszka Jerzak
Celem zespołu jest:
- Wsparcie w zakresie wdrażania systemu wspólnoty zakupowej i polecania w grupie
- Budowanie marki oraz integracja środowiska firm rodzinnych
- Dostarczanie firmom rodzinnym przydatnej wiedzy w zakresie nowoczesnych metod komunikacji z klientem
- Dzielenie się informacjami dotyczącymi nawiązania współpracy z innymi firmami szczególnie z uwzględnieniem tych obszarów, które nie występują w firmach rodzinnych
- Rozbudowa bazy danych o nowe Firmy Rodzinne
- W obszarze edukacji przewidziane są prezentacje oraz warsztaty z przydatnych rozwiązań z zakresu CRM
5. Zespół – Komisja ds. Edukacji i Przedsiębiorczości |
Przewodniczący – koordynator: Andrzej Marjański
Celem zespołu jest:
- podejmowanie stałej współpracy w ramach edukacji środowiska firm rodzinnych
- współpraca w zakresie pozyskiwania i dystrybucji informacji w obszarze przedsiębiorczości z jednostkami otoczenia biznesu, organizacjami przedsiębiorców oraz środowiskami gospodarczymi
- podejmowanie stałej współpracy ze środowiskiem akademickim i oświatowym
- propagowanie idei przedsiębiorczości rodzinnej
- wspomaganie firm rodzinnych zrzeszonych w oddziale w zakresie pozyskiwania i dystrybucji informacji w zakresie możliwości edukacyjnych, szkoleń i programów rozwoju przedsiębiorczości
6. Zespół – Komisja ds. ochrony i opieki nad zabytkami |
Przewodniczący – koordynator: Piotr Błażejewski
Celem zespołu jest:
- opieka i ochrona nad zabytkami
- działania edukacyjne w/w zakresie
- współpraca z samorządami terytorialnymi w zakresie ochrony i opieki
- współpraca ze służbami wojewódzkiego konserwatora zabytków
Członek zarządu krajowego IFR w kadencji 2016-2018, prezes zarządu oddziału regionu Łódzkiego i Mazowsza Zachodniego, społeczny opiekun zabytków nadane przez mazowieckiego wojewódzkiego konserwatora zabytków, współorganizator zmian prawnych w statucie IFR w zakresie tworzenia oddziałów regionalnych i współorganizator pierwszego oddziału regionalnego, w 2015 U-Rodziny współorganizator panelista nt. „Dwór za złotówkę” dotyczący działań na rzecz rewitalizacji zabytków w Polsce.
7. Zespół – Komisja ds. mediów i promocji |
Przewodniczący – koordynator: Karol Tomaszewski
8. Zespół – Komisja ds. służby zdrowia i promocji prozdrowotnej |
Przewodnicząca – koordynator: Ewa Sobkiewicz
9. Zespół – Komisja ds. rekrutacji i integracji |
Przewodniczący – koordynator: Łukasz Matuszewski
10. Zespół – Komisja ds. odpowiedzialności społecznej i biznesu |
Przewodniczący – koordynator: Paweł Brzeziński
Uwaga:
W trakcie budowy:
- Zespół – komisja ds. Firm Rodzinnych z obszarów wiejskich
- Zespół – komisja ds. designu i promocji mody
- (Odpowiedzialny członek zarządu krajowego – Dariusz Ciecierski)
Uchwała zarządu do pobrania: <pobierz PDF>