Od 21 czerwca samorządy wspólnie z przedsiębiorcami organizują ogólnopolską kampanię informacyjną #MiastazPrzedsiębiorcami. W ramach inicjatywy mieszkańcy ponad 100 miast na przykładzie konkretnych danych mogą zobaczyć, jaki wkład w dobrobyt i rozwój społeczności lokalnych wnoszą przedsiębiorcy, a także dlaczego ważne jest wsparcie ze strony miast. Kampanię z okazji Dnia Przedsiębiorcy zainicjowali stowarzyszenie Inicjatywa Firm Rodzinnych (IFR) i Związek Miast Polskich (ZMP).
Plakaty informacyjne w mediach społecznościowych i tradycyjnych, reklama w komunikacji miejskiej i na dworcach, wystawy plenerowe, spotkania przedsiębiorców z lokalnymi władzami, konkursy dla dzieci i wykłady tematyczne – to tylko niektóre z aktywności, które odbyły się w miastach w ramach kampanii. Tegoroczna kampania informacyjna odbywa się pod hasłem przewodnim „Działaj lojalnie – kupuj lokalnie” i ma zachęcić mieszkańców do korzystania z usług i kupowania towarów lokalnych przedsiębiorców, zatrzymując w ten sposób kapitał w danym mieście. Potwierdzeniem tezy głównej kampanii są przedstawione liczby:
- 8% mieszkańców Polski to przedsiębiorcy
- 14% podatku PIT w Polsce odprowadzają przedsiębiorcy
- 96% pracodawców w Polsce to mikro i małe przedsiębiorstwa
- 45% wszystkich miejsc pracy w Polsce tworzą mikro i małe przedsiębiorstwa
Dane zaprezentowane w ramach kampanii informacyjnej pochodzą z Monitora Rozwoju Lokalnego ZMP – kompleksowej analizy miast, gmin i miejskich obszarów funkcjonalnych. Inspiracją do działań w ramach Dnia Przedsiębiorcy są postulaty zawarte w Manifeście Firm Rodzinnych.
Pełna lista aktywności realizowanych w ramach kampanii informacyjnej znajduje się w załączonej informacji prasowej. Poniżej zamieszczamy także plakaty i zdjęcia z realizacji kampanii oraz nagranie konferencji prasowej prezentującej inicjatywę.
Podsumowanie kampanii #MiastazPrzedsiębiorcami podczas seminarium Związku Miast Polskich pt. “Lokalna gospodarka w rozwoju miast“, które odbyło się 8 lipca 2021 roku. Seminarium było poświęconemu tematyce przedsiębiorczości oraz stanowi lokalnych gospodarek. W imieniu IFR wystąpiła Ewa Sobkiewicz (Prezes Zarządu IFR).
Zachęcamy do kontaktu w celu otrzymania dodatkowych komentarzy i wypowiedzi przedstawicieli organizatorów oraz zaangażowanych w akcję samorządów.
Kontakt: | |
Andriy Tsyaputa Stowarzyszenie IFR – PR & Marketing Manager tel. 534 122 907 [email protected] |
Joanna Nowaczyk Zastępca dyrektora Biura ZMP tel. 786 876 537 [email protected] |
Kampania informacyjna #MiastazPrzedsiębiorcami – Podsumowanie [PDF] | Pobierz |
Kampania informacyjna #MiastazPrzedsiębiorcami – Plansze [ZIP] | Pobierz |
Kampania informacyjna #MiastazPrzedsiębiorcami – Zdjęcia [ZIP] | Pobierz |