Dzień Przedsiębiorcy 2021 | Podsumowanie kampanii informacyjnej

Od 21 czerwca samorządy wspólnie z przedsiębiorcami organizują ogólnopolską kampanię informacyjną #MiastazPrzedsiębiorcami. W ramach inicjatywy mieszkańcy ponad 100 miast na przykładzie konkretnych danych mogą zobaczyć, jaki wkład w dobrobyt i rozwój społeczności lokalnych wnoszą przedsiębiorcy, a także dlaczego ważne jest wsparcie ze strony miast. Kampanię z okazji Dnia Przedsiębiorcy zainicjowali stowarzyszenie Inicjatywa Firm Rodzinnych (IFR) i Związek Miast Polskich (ZMP).

Plakaty informacyjne w mediach społecznościowych i tradycyjnych, reklama w komunikacji miejskiej i na dworcach, wystawy plenerowe, spotkania przedsiębiorców z lokalnymi władzami, konkursy dla dzieci i wykłady tematyczne – to tylko niektóre z aktywności, które odbyły się w miastach w ramach kampanii. Tegoroczna kampania informacyjna odbywa się pod hasłem przewodnim „Działaj lojalnie – kupuj lokalnie” i ma zachęcić mieszkańców do korzystania z usług i kupowania towarów lokalnych przedsiębiorców, zatrzymując w ten sposób kapitał w danym mieście. Potwierdzeniem tezy głównej kampanii są przedstawione liczby:

  • 8% mieszkańców Polski to przedsiębiorcy
  • 14% podatku PIT w Polsce odprowadzają przedsiębiorcy
  • 96% pracodawców w Polsce to mikro i małe przedsiębiorstwa
  • 45% wszystkich miejsc pracy w Polsce tworzą mikro i małe przedsiębiorstwa

Dane zaprezentowane w ramach kampanii informacyjnej pochodzą z Monitora Rozwoju Lokalnego ZMP – kompleksowej analizy miast, gmin i miejskich obszarów funkcjonalnych. Inspiracją do działań w ramach Dnia Przedsiębiorcy są postulaty zawarte w Manifeście Firm Rodzinnych.

Pełna lista aktywności realizowanych w ramach kampanii informacyjnej znajduje się w załączonej informacji prasowej. Poniżej zamieszczamy także plakaty i zdjęcia z realizacji kampanii oraz nagranie konferencji prasowej prezentującej inicjatywę.

Podsumowanie kampanii #MiastazPrzedsiębiorcami podczas seminarium Związku Miast Polskich pt. “Lokalna gospodarka w rozwoju miast“, które odbyło się 8 lipca 2021 roku. Seminarium było poświęconemu tematyce przedsiębiorczości oraz stanowi lokalnych gospodarek. W imieniu IFR wystąpiła Ewa Sobkiewicz (Prezes Zarządu IFR).


Zachęcamy do kontaktu w celu otrzymania dodatkowych komentarzy i wypowiedzi przedstawicieli organizatorów oraz zaangażowanych w akcję samorządów.

Kontakt:
Andriy Tsyaputa
Stowarzyszenie IFR – PR & Marketing Manager
tel. 534 122 907
[email protected]
Joanna Nowaczyk
Zastępca dyrektora Biura ZMP
tel. 786 876 537
[email protected]

Kampania informacyjna #MiastazPrzedsiębiorcami – Podsumowanie [PDF] Pobierz
Kampania informacyjna #MiastazPrzedsiębiorcami – Plansze [ZIP] Pobierz
Kampania informacyjna #MiastazPrzedsiębiorcami – Zdjęcia [ZIP] Pobierz