Wspólnie z firmą rodzinną i członkiem naszego stowarzyszenia – Rożek Brokes Group – zapraszamy na webinarium podczas którego nasi eksperci podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem w zakresie prowadzenia polityki ubezpieczeniowej przez przedsiębiorstwa w szczególności w czasach “pocovidowych”. Wydarzenie poprowadzą Barbara Rożek – broker ubezpieczeniowy, współwłaściciel i wiceprezes zarządu Rożek Brokers Group oraz Jan Maszczyński – broker ubezpieczeniowy, prokurent, dyrektor śląskiego oddziału Rożek Brokers Group.
Czytaj dalej… |
Drugie wspólne webinarium stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych i Agencji Rozwoju Przemysłu. Wydarzenie poświęcone jest instrumentom wsparcia finansowego dla małych i średnich przedsiębiorców oferowanym przez ARP w ramach Tarczy Antykryzysowej. Gośćmi będą: Renata Pomorska-Grzechnik (Dyrektor Centrum Obsługi Przedsiębiorców w Warszawie ARP S.A.), Inga Piasecka (Dyrektor Rozwoju Biznesu w ARP Leasing Sp. z o.o.) oraz Monika Kruszewska (Koordynator Zespołu ds. rozwoju biznesu, Biuro Zarządzania Sprzedażą ARP S.A.).
Czytaj dalej… |
Drugie webinarium IFR organizowane wspólnie z firmą rodzinną Kancelaria Finansowa LEX. Spotkanie poprowadziła dr Małgorzata Rejmer – doktor nauk prawnych, prezes zarządu Kancelarii Finansowej LEX. Uczestnicy dowiedzieli się jakie działania o charakterze operacyjnym, strukturalnym i strategicznym może podjąć każdy przedsiębiorca, aby zminimalizować ryzyko upadku lub utraty istotnej części majątku.
Czytaj dalej… |
W imieniu kancelarii EY Law oraz stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych serdecznie zapraszamy do obejrzenia webcastu, podczas którego skupiliśmy się na kwestiach płynności, opowiadaliśmy jak szukać oszczędności podatkowych i jakie mechanizmy prawne rozważyć, aby zabezpieczyć się przed niewypłacalnością kontrahentów. Wskazywaliśmy także najlepsze praktyki wdrażania systemów IT.
Czytaj dalej… |
Webinarium IFR organizowane wspólnie z firmą 4Results. Spotkanie poprowadziła Joanna Wazowicz – Partner w firmie 4Results. W trakcie spotkania uczyliśmy jak dawać ludziom odpowiedzialność za wyniki sprzedażowe; pracować z klientami; zarządzać zespołem sprzedaży; brać odpowiedzialność nie tylko za wynik, ale także za swój zespół.
Czytaj dalej… |
Przedmiotem webinarium organizowanego we współpracy z mec. Marcinem Krzemińskim oraz mec. Tomaszem Nogą było przedstawienie dostępnych ścieżek pozwalających na podjęcie działań zmierzających do uzdrowienia przedsiębiorstwa, zminimalizowania skutków kryzysu wywołanego pandemią oraz w skrajnych przypadkach uniknięcia upadłości.
Czytaj dalej… |
Webinarium organizowane wspólnie z rodzinną firmą inwestycyjną TDJ, które poprowadził Radosław Toporek – dyrektor HR w TDJ. W ramach webinaru pokazaliśmy jedną ze skuteczniejszych strategii budowania silnego zespołu i zwiększenia szansy na osiągnięcie sukcesu biznesowego.
Czytaj dalej… |
Od kwietnia do lipca ponad 345 tys. firm otrzymało dofinansowanie w ramach Tarczy Finansowej, przygotowanej przez Rząd wspólnie z PFR dla biznesu dotkniętego skutkami pandemii koronawirusa. Powoli zbliża się czas kontroli i weryfikacji wniosków oraz zasadności dofinansowania. Powyższemu tematowi było poświęcone kolejne webinarium IFR, które prowadził Dawid Rejmer – Radca Prawny, Wiceprezes Zarządu IFR, sukcesor i partner w Kancelarii Finansowej LEX.
Czytaj dalej… |
Publikujemy nagranie webinarium IFR z 6 października 2020r, które poprowadził spotkanie Pan Radosław Żuk – Doradca Podatkowy, Partner w ECDP Tax. Rozmawialiśmy o skutkach wprowadzenia CIT dla spółek komandytowych z punktu widzenia firm rodzinnych.
Czytaj dalej… |
Webinarium IFR, które odbędzie się w piątek 2 października, poprowadzi Izabela Kielczyk – psycholog biznesu, psychoterapeuta ludzi biznesu, współzałożyciel Pracowni Psychorozwoju Kielczyk, właściciel i generalny dyrektor zarządzający firmy Bellako. Tym razem porozmawiamy o kwestiach zwolnień i ich wpływie na wizerunek firmy.
Czytaj dalej… |
Wracamy z nagraniem kolejnego webinarium IFR, które zorganizowaliśmy we współpracy z naszym partnerem strategicznym – Kancelarią Ożóg Tomczykowski. Spotkanie odbyło się 3 września br., a poprowadziła je dr Agata Miętek – Adwokat, Lider Praktyki Prawa Pracy w Kancelarii. Zachęcamy do oglądania!
Czytaj dalej… |
Drodzy przedsiębiorcy, serdecznie zapraszamy na webinarium IFR, które odbędzie się w środę 26 sierpnia br. Spotkanie poprowadzi Wojciech Herra – Konsultant, Trener, Przedsiębiorca, Sales & Leadership Expert. Porozmawiamy o przyszłości. Coraz częściej mówi się o “Efekcie COVID’a”. Czas zatem przyjrzeć się temu jakie, trwałe zmiany wywoła COVID-19. Co zmienił w naszych firmach lockdown i to, że przez wiele tygodni pracowaliśmy zdalnie.
Czytaj dalej… |
Publikujemy nagranie kolejnego webinarium IFR, które odbyło się w dn. 20 sierpnia 2020 roku. Poprowadziła spotkanie Pani Izabela Kielczyk – psycholog biznesu, psychoterapeuta ludzi biznesu i przedsiębiorca. Podczas webinarium ekspertka opowiedziała o tym jak obecna sytuacja wpływa na zdrowie psychiczne i zmiany w myśleniu, podejściu do życia i pracy.
Czytaj dalej… |
Webinarium IFR zorganizowane we współpracy z Kancelarią Ożóg Tomczykowski, które odbyło się 13 sierpnia br., a poprowadził je Łukasz Warszawski – Radca Prawny, Senior Associate w Kancelarii Ożóg Tomczykowski. Ekspert odpowiedział na pytania dotyczące możliwych kontroli otrzymanego dofinansowania z Tarczy Finansowej PFR.
Czytaj dalej… |
Publikujemy nagraniem webinarium IFR, które odbyło się w dn. 23 lipca br., a poprowadził je Rafał Jatczak – ekspert HR, rekruter, doradca zawodowy, autor blogu “Sposoby na zasoby”. Podczas webinarium rozmawialiśmy o tym czym jest motywacja i jak managerowie poprawnie powinni z niej korzystać. Omówiliśmy także przykłady skutecznych czynników motywujących pracowników.
Czytaj dalej… |
Zamieszczamy nagranie drugiego webinarium IFR zorganizowanego wspólnie z Family Business Network Poland pt. “Jak się buduje firmę rodzinną i czy warto?”. Webinarium odbyło się w dn. 8 lipca br., a poprowadził je Dariusz Duma – przedsiębiorca, filozof, konsultant, Dyrektor Wykonawczy FBN Poland.
Czytaj dalej… |
Webinarium kierowane do osób zajmujących się sprzedażą, marketingiem i rozwojem firmy w obszarze B2B. Przedstawiamy dobre praktyki zebrane podczas pracy z klientami wprowadzającymi nowoczesne metody wsparcia sprzedaży, sprawdzone taktyki budowania sieci kontaktów. Omawiamy również błędy, jakich warto unikać. 32. webinarium LCK prowadził dla Państwa Łukasz Kosuniak – CEO w firmie Grow Poland.
Czytaj dalej… |
Webinarium stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych organizowane we współpracy z naszym partnerem strategicznym BNP Paribas Bank Polska. Podczas webinarium dowiesz się, jaki wpływ na przestrzenie biurowe wywarła pandemia oraz jak przygotować się na bezpieczny powrót do biur.
Czytaj dalej… |
Pierwszy webinar stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych organizowany wspólnie z Family Business Network Poland. Tematem są konkretne przypadki adaptacji do nagłych zmian środowiska biznesowego z historii blisko sześćdziesięcioletniej, trzypokoleniowej firmy rodzinnej – Grupy LARS. Podczas webinarium na konkretnych przykładach omówiono strategie adaptacji znanych firm do nagłych zmian środowiska biznesowego. Procesy i sposoby adaptacji przedstawiono podając analogie do zwyczajów rozmaitych gatunków zwierząt.
Czytaj dalej… |
Zapraszamy na kolejne (już 31) webinarium w ramach projektu tworzenia Lokalnych Centrum Kompetencji Rozwoju Firm Rodzinnych #LCK. Celem webinarium będzie przybliżenie zasad funkcjonowania rozbudowanych struktur na forum rodziny, w tym wskazanie czynników warunkujących skuteczność ich działania.
Czytaj dalej… |
Webinarium poświęcone instrumentom wsparcia finansowego dla przedsiębiorców oferowanym przez Agencję Rozwoju Przemysłu w ramach Tarczy Antykryzysowej. Całość prezentacji składa się z 3 bloków: Produkty Agencji Rozwoju Przemysłu w ramach Tarczy Antykryzysowej – ogólna charakterystyka, działalność ARP i ARP Leasing; Oferta specjalna dla sektora transportowego – leasing z karencją w spłacie – charakterystyka produktu i procesu; Oferta pożyczkowa: pożyczka na wypłatę wynagrodzeń i pożyczka obrotowa – charakterystyka produktu i procesu.
Czytaj dalej… |
Zapraszamy na kolejne webinarium organizowane w ramach Projekut LCK z firmą rodzinną Family IT, które poprowadzą poprowadzą Jakub Kompa (doradca strategiczny, Family IT) oraz Mateusz Żurawik-Le Mercier (Scrum Master, Agile Coach). Podczas webinarium dowiesz się m.in.: na czym polega zwinne zarządzanie firmą; jak sprawdzić czy twoja firma naprawdę jest zwinna, czy tylko udaje; w jaki sposób najlepiej wybrać spośród wielu zwinnych podjeść to, które najlepiej sprawdzi się w Twojej firmie i jak je wdrożyć.
Czytaj dalej… |
Podczas webinarium zostaną zidentyfikowane korzyści wynikające z postrzegania rady nadzorczej jako zasobu firmy rodzinnej, w tym czynniki, które wpływają na jego przydatność, czyli skład rady. Omówione też zostanę funkcje, jakie może ona pełnić, a które w przypadku łączenia funkcji właściciela i zarządzającego, wciąż są słabo dostrzegane. 29 webinarium w ramach projektu LCK prowadzą: dr hab. Izabela Koładkiewicz, prof. ALK – Kierownik Katedry Przedsiębiorczości i Etyki w Biznesie i wykładowca w Akademii Leona Koźmińskiego, ekspert w dziedzinie firm rodzinnych oraz ładu korporacyjnego oraz Tomasz Budziak – wiceprezes zarządu IFR, ekspert od biznesu rodzinnego.
Czytaj dalej… |
Bezpłatna konferencja on-line pt. “Szczepionka dla przedsiębiorców w dobie COVID-19 – FIRMA WIRUSOODPORNA” organizowana we współpracy z Citi Handlowy, Fundacją im. Leopolda Kronenberga, SoDA, Fundacją Ashoka w Polsce, Fundacją Sieć Przedsiębiorczych Kobiet, Fundacją Edukacyjną Perspektywy, Youth Business Poland oraz Fundacją Think! W trakcie rozmawiamy o: e-commerce jako szczepionce na COVID-19, sztuce zarządzania rozproszonymi zespołami oraz budowaniu relacji z klientami w świecie wirtualnym.
Czytaj dalej… |
Webinarium naszego partnera strategicznego Kancelarii Ożóg Tomczykowski, podczas którego eksperci przedstawiają główne założenia ulgi B+R i IP Box oraz wskazują, dlaczego w obecnym czasie ulgi te, mogą stanowić efektywny sposób zwiększenia finansowania przedsiębiorstwa.
Czytaj dalej… |
Podczas webinarium dowiesz się o czym trzeba pamiętać przy wdrożeniu usprawnień lean w specyfice firm rodzinnych, żeby mieć pewność skuteczności swoich działań. Poznasz konkretne przykłady zyskownych usprawnień z branż: sprzdażowej, produkcyjnej i usługowej. 28. webinarium w ramach projektu tworzenia Lokalnych Centrum Kompetencji Rozwoju Firm Rodzinnych #LCK, prowadzą: Andrzej Krótki (Konsultant Strategiczny Lean, Prezes w firmie Lean to Win) oraz Jakub Ścierzyński (członek zarządu, sukcesor w firmie rodzinnej Instal-Projekt).
Czytaj dalej… |
Podczas webinarium przedstawiamy podstawowe założenia działania systemu ładu rodziny, w tym szczególną uwagę poświęcamy spotkaniom rodziny, które są najprostszym i wciąż mało docenianym elementem systemu zarządzania rodziną. 27 webinarium w ramach projektu LCK prowadzą: dr hab. Izabela Koładkiewicz, prof. ALK – Kierownik Katedry Przedsiębiorczości i Etyki w Biznesie i wykładowca w Akademii Leona Koźmińskiego, ekspert w dziedzinie firm rodzinnych oraz ładu korporacyjnego oraz Tomasz Budziak – wiceprezes zarządu IFR, ekspert od biznesu rodzinnego.
Czytaj dalej… |
Podczas drugiego webinarium poświęconego Tarczy Finansowej PFR, skupiliśmy się na omówieniu najczęstszych wątpliwości, które pojawiły się w praktyce oraz na odpowiedzi na pytania uczestników. Webinarium prowadził Dawid Rejmer – Radca Prawny, Członek Zarządu IFR, sukcesor w Kancelarii Finansowej LEX.
Czytaj dalej… |
Podczas webinarium przedstawiamy przykłady skutecznego wsparcia sprzedaży, dzięki wykorzystaniu nowoczesnych, ale sprawdzonych w praktyce metod i narzędzi. Prezentujemy, w jaki sposób nawet mała firma, która nie posiada działu marketingu i wielkiego budżetu może pozyskiwać więcej leadów sprzedażowych dzięki umiejętnemu dzieleniu się wiedzą z potencjalnymi klientami. Podpowiadamy też, jak dobrać odpowiednią strategię, metody i narzędzia do rozmiaru, charakteru działalności i modelu biznesowego.
Czytaj dalej… |
Podczas webinarium przedstawialiśmy przykłady skutecznego wsparcia sprzedaży, dzięki wykorzystaniu nowoczesnych, ale sprawdzonych w praktyce metod i narzędzi. Prezentowaliśmy także w jaki sposób nawet mała firma, która nie posiada działu marketingu i wielkiego budżetu, może pozyskiwać więcej leadów sprzedażowych dzięki umiejętnemu dzieleniu się wiedzą z potencjalnymi klientami. Podpowiadaliśmy też, jak dobrać odpowiednią strategię, metody i narzędzia do rozmiaru, charakteru działalności i modelu biznesowego.
Czytaj dalej… |
Badania prowadzone przed wybuchem pandemii koronawirusa pokazywały niepokojące zjawisko – tylko kilkanaście procent polskich firm deklarowało gotowość do przejścia w tryb pracy zdalnej. Przez ostatnie tygodnie sprawdzaliśmy tę gotowość w praktyce i dziś możemy już powiedzieć dużo więcej o tym, co było najtrudniejsze, a co udało się wdrożyć nie zmniejszając wydajności pracy. Podczas webinarium pokazujemy zarówno te obszary, w których udało się firmom rodzinnym, jak i te, w których potrzebna jest poprawa. Wyścig trwa!
Czytaj dalej… |
Wracamy z nagraniem kolejnego webinarium pt. “Tarcza Finansowa PFR – instrukcja dla przedsiębiorców”, które odbyło się 5 maja 2020 roku. Podczas webinarium wspólnie z ekspertami Polskiego Funduszu Rozwoju rozmawialiśmy o tym jak przedsiębiorcy mogą skorzystać z nowego rządowego programu subwencji dla biznesu #TarczaFinansowa.
Czytaj dalej… |
Publikujemy nagranie kolejnego webinarium IFR, które odbyło się 29 kwietnia 2020 roku. Webinarium prowadzili Jakub Ścierzyński (członek zarządu, sukcesor w firmie rodzinnej Instal-Projekt) oraz Piotr Lutek (doświadczony Interim Manager, ekspert w zakresie kreowania rynku w sektorze MŚP).
Czytaj dalej… |
Webinarium IFR, którego gościem jest dr hab. Piotr Wachowiak, prof. SGH – przewodniczący Rady ds. Przedsiębiorczości przy Prezydencie RP, prorektor ds nauki i zarządzania, rektor – elekt Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Rozmawiamy o tym jak przedsiębiorcy mogą pomóc złagodzić skutki kryzysu gospodarczego, jakich narzędzi i działań potrzebują oraz jakie są możliwości współpracy biznesu z Państwem.
Czytaj dalej… |
Zagrożenie koronawirusem wymaga od przedsiębiorców podejmowania szybkich i często głęboko ingerujących w biznes decyzji. Prowadzący pokazują uczestnikom praktyczne i sprawdzone rozwiązania, które przedsiębiorcy mogą rozważyć i zastosować w ramach przeciwdziałania lub minimalizowania negatywnych skutków kryzysu ekonomicznego.
Czytaj dalej… |
Prof. Andrzej Blikle – matematyk, przedsiębiorca, doradca biznesowy oraz prezes honorowy naszego Stowarzyszenia prowadzi kolejne webinarium w ramach Projektu LCK dla firm rodzinnych, w trakcie którego rozmawiamy o wykorzystaniu modelu zarządzania turkusowego w firmach rodzinnych podczas kryzysu, a także dlaczego organizacjom turkusowym będzie łatwiej przetrwać okres pandemii oraz wrócić do normalnego funkcjonowania po jego zakończeniu.
Czytaj dalej… |
Publikujemy nagranie z webinarium, które zorganizowaliśmy wspólnie z naszym partnerem strategicznym – Kancelarią Ożóg Tomczykowski. Specjalnie dla Was eksperci naszego partnera zrobili krótką analizę prawno-podatkową przyjętych ustaw, a także omówili i wyjaśnili co tak naprawdę oznaczają one dla właścicieli przedsiębiorstw.
Czytaj dalej… |
Webinarium poświęcone wpływowi siły wyższej i nadzwyczajnej zmiany stosunków na wykonanie umów. Webinarium organizujemy wspólnie z partnerem strategicznym Stowarzyszenia IFR – Grupą AXA w Polsce.
Czytaj dalej… |
Kolejne webinarium organizowane we współprace z firmą doradczą JP Weber. Podczas #19 webinarium w ramach projektu LCK rozmawiamy o tym, na jakich obszarach zarządzania finansami należy się skupić, jak zarządzać firmą oraz jakie decyzje należy podejmować, aby zminimalizować skutki pogorszenia kondycji finansowej.
Czytaj dalej… |
Kwarantanna zmienia sposób pracy i produktywności całej gospodarki. Od 13-tego marca żyjemy i pracujemy w nowej rzeczywistości. Prawie wszystkie firmy musiały z dnia na dzień zmienić swój model funkcjonowania ze stacjonarnego na zdalny. To ogromna zmiana – logistyczna, technologiczna, legislacyjna, ale przede wszystkim kulturowa.
Czytaj dalej… |
Ekspert p. Piotr Juszczyk (doradca podatkowy) omawia przepisy Tarczy Antykryzysowej dla przedsiębiorców, w tym: kwestie pracownicze i zmiany w kodeksie pracy, kwestie handlowe i podatkowe (zwolnienia i przesunięcia) oraz inne możliwości wsparcia przedsiębiorców proponowane przez Rząd w związku z epidemią koronawirusa.
Czytaj dalej… |
W obliczu zmian z jakimi obecnie zmagają się firmy, Stowarzyszenie Interim Managers (SIM) udostępnia przedsiębiorcom bezpłatne, proste narzędzie do zarządzania pracą zdalną. Roman Wendt przedstawia autorskie narzędzie zarządzania telepracą, a Monika Buchajska-Wróbel dzieli się doświadczeniami z jego wdrożenia w swojej firmie.
Czytaj dalej… |
W ślad za pierwszym webinarium nt. przygotowania firmy rodzinnej do pandemii koronawirusa, wracamy z kontynuacją i rozwinięciem tego bardzo ważnego aktualnie tematu. Już w najbliższy piątek zapraszamy do udziału webinarium, podczas którego porozmawiamy o tym jak prowadzić działalność gospodarczą w czasie kryzysu i stanu epidemiologicznego.
Czytaj dalej… |
W ten trudny dla wszystkich czas powinniśmy pamiętać o samoedukacji i wymianie wiedzy. Razem zawsze łatwiej podołać wyzwaniom stojącym przed nami. Właśnie dlatego kolejne #12 webinarium w ramach projektu LCK będzie poświęcone prowadzeniu biznesu w tym kryzysowym okresie.
Czytaj dalej… |